Jak wybrać szafy metalowe do biura?

Kategoria: Blog

szafy biurowe

Co brać pod uwagę, wybierając szafy biurowe?

Wybierając szafy, powinniśmy brać pod uwagę funkcje, które mają pełnić oraz ich rozmieszczenie w biurze. Szafy w biurze nie powinny przeszkadzać w wykonywaniu codziennych obowiązków. Dlatego powinno się zwrócić uwagę na to, czy są one dopasowane do wzrostu pracowników. W przypadku przestrzeni otwartych można przy odpowiednim ustawieniu szaf zapewnić pracownikom nieco prywatności. Powinny za to pomagać w katalogowaniu i porządkowaniu różnego typu dokumentacji. Przy wyborze szaf na akta czy kartoteki należy też barć pod uwagę ich cechy reprezentatywne – powinny być zarówno proste, jak i profesjonalne. Powinny być także trwałe. Meble biurowe powinny mieć gwarancję przynajmniej trzyletnią. Ich ważną cechą jest też stabilność. Najlepszym wyborem są te na metalowych nogach, są trwalsze niż popularne nogi płycinowe. Należy sprawdzić, czy oferowane przez producentów szafy metalowe spełniają szereg wymaganych norm. Gwarantuje to wysoką jakość wykonania oraz dostosowanie jej do indywidualnych potrzeb.

Rodzaje szaf biurowych

W biurach sporo przestrzeni zajmują różnego rodzaju dokumentacje Ich odpowiednie przechowywanie, zabezpieczenie i oznaczenie usprawnia działanie biura. Wśród szaf biurowych można wyróżnić:

  • szafy na akta – dobrze sprawdzają się, jako wyposażenie biur, archiwów, instytucji publicznych,
  • szafy na kartoteki – dobrze sprawdzają się w szkołach, biurach oraz w miejscach z dużą ilością przechowywanych danych np. Szafy przeznaczone do przechowywania kartotek medycznych o wymiarze B5,
  • Szafy wzmocnione – posiadają wzmocnioną konstrukcję oraz zamki szyfrowane lub zastawkowe klasy 1 VSD z atestem, oraz klamkę z zamkiem patentowym, ponieważ przeznaczone są do przechowywania dokumentacji tajnej i niejawnej w takich miejscach jak banki, urzędy i różnego rodzaju instytucje.

Wybierając szafki na akta osobowe pracowników czy innego typu dokumentację biurową należy zwrócić uwagę, jakim stopniem ochrony ma być objęta dokumentacja oraz gdzie szafa będzie się znajdowała i kto będzie mógł mieć do niej dostęp. Należy też brać pod uwagę, by ich umiejscowienie oraz gabaryty nie utrudniały pracy i poruszania się w przestrzeni biurowej.